Leads
Leads
Wat moet u weten over leads?
Een bedrijf dat uit is op een groeiende omzet, kan vandaag de dag bijna niet om leadgeneratie heen. Het is dan ook een effectieve manier om nieuwe klanten aan uw bedrijf te binden, die veel intelligenter is dan algemene reclame- of promotiestrategieën. Doordat u immers al beschikt over enige informatie over de mensen die bijvoorbeeld uw website hebben bezocht, kunt u hen gerichter benaderen. U creëert goodwill door hen informatie te bieden waar ze daadwerkelijk op zitten te wachten. Een goed ontwikkeld en opgevolgd lead proces kan u bovendien helpen om op het juiste moment een potentiële klant door uw sales team te laten benaderen.
Verdiep u in het leads proces
Het lead proces van begin tot eind doorlopen vergt enige tijd en aandacht van uw team, maar deze zal zichzelf terugbetalen in orders. In de praktijk is gebleken dat het zorgvuldig opbouwen van een kwalitatief hoogwaardige klantrelatie tijdens een uitgebreid lead proces leidt tot grotere loyaliteit onder uw klanten. Dit zorgt op de lange termijn voor betere resultaten. Verdiep u dus in deze materie en benut uw leads optimaal!
Hoe benut u uw leads optimaal?
Leads zijn slechts stukjes informatie die naar potentiële klanten leiden, maar met de juiste opvolging kunnen ze zich uiteindelijk vertalen naar daadwerkelijke orders en een groei in uw omzet. Maar hoe gaat deze opvolging in zijn werk, hoe benut u uw leads optimaal? U begint met het onderzoeken van uw leads. Voor een beter beeld van de kwaliteit ervan en de benodigde actie kunt u de leads eerst het beste scoren. Hierbij brengt u in kaart in welke mate een potentiële klant klaar is om een aankoop te doen. Op basis daarvan bepaalt u uw vervolgstappen. De verkregen gegevens maken het mogelijk met potentiële klanten in contact te treden via allerlei kanalen, bijvoorbeeld met een goed gerichte e-mail. Dit is een belangrijke stap in het benutten van uw leads. Hiermee legt u namelijk de basis voor een langdurige relatie met de klant.


Waar moet u aan denken bij het opvolgen van leads?
Heeft uw team door de vorige stap in het lead proces ontdekt dat een potentiële klant al heel dichtbij het moment van aankoop zit? Dan kunt u deze overdragen aan de sales afdeling, die vervolgens heel gericht de verkregen informatie kan gebruiken om deze potentiële klant over de streep te trekken, op het moment dat deze daar ook echt voor openstaat. Zo voorkomt u verspilling van tijd, moeite en geld aan een koude lead. Voor leads die nog aan het oriënteren zijn, kunt u een andere aanpak hanteren. Wat u dan te doen staat, is hun interesse verder prikkelen en kijken hoe daarop wordt gereageerd. Er bestaat marketing automation software die u bijvoorbeeld heel gemakkelijk kan vertellen welke klanten hebben gereageerd op uw marketinguitingen. Hierbij kan het bijvoorbeeld gaan om het klikken op een link in uw nieuwsbrief. Reageert de potentiële klant op een meer actieve manier, bijvoorbeeld door een offerte op te vragen? Dan geeft u dit ook weer een nieuwe kans om deze verder te overtuigen.
Leads ondersteuning door Leadoo?
Het lead proces kan veel voor uw bedrijf betekenen, mits het goed wordt uitgevoerd. Is dit voor u nog vrij onbekend, dan doet u er goed aan een expert in dienst te nemen die u kan ondersteunen bij het genereren van een continue stroom leads. Als u hier actief achteraan gaat, vergroot u uw kansen. Wij kunnen u hierin op professionele wijze bijstaan door het lead proces in te richten en te implementeren. Neem snel contact op om een afspraak te maken!