Telefonische verkoop
Telefonische verkoop
Het nut van telefonische verkoop
Telefonische verkoop kan goed werken als u nieuwe klanten wilt werven voor uw bedrijf. Natuurlijk is wel de vraag hoe u dit in een goed lopend lead proces heeft verankerd. Het is namelijk belangrijk dat een lead wordt omgezet in een verkoop. Een lead kunt u ook wel zien als een spoor naar een potentiële klant. De kunst is om door middel van een telefoongesprek een prospect over te halen gegevens achter te laten, kennis met u te laten maken door middel van een proefabonnement of product of een terugbel afspraak in te plannen. De uitdaging is natuurlijk om van een prospect een (blijvende) klant te maken. Leadoo bijvoorbeeld heeft jarenlange ervaring in hoe telefonische verkoop onderdeel kan uitmaken van het acquisitieproces binnen bedrijven en daar kunt u met uw onderneming optimaal van profiteren. Telefonische acquisitie plegen, is belangrijk voor de omzet van uw bedrijf. U wilt niet alleen nieuwe klanten werven, maar ook blijvend investeren in de relaties die u al heeft. U wilt het maximale uit elke klant halen die u heeft of die u binnenhaalt. Het verrichten van telefonische acquisitie kan daar uitstekend bij helpen. Dit kan met de ondersteuning van Leadoo.

Telefonische verkoop – Hoe pakt u dat aan?
De grote vraag is natuurlijk hoe u de telefonische verkoop binnen uw bedrijf optimaal vormgeeft. In eerste instantie is het natuurlijk van belang om de nieuwsgierigheid van uw doelgroep te prikkelen. Bij deze eerste basisregel worden al veel misstappen begaan. Een verrassende opening kan direct de nieuwsgierigheid prikkelen van een eventuele prospect. Nieuwsgierige mensen zijn veelal bereid iets van hun tijd aan u te geven. Vervolgens is het belangrijk om uzelf te positioneren als professional. U kun bijvoorbeeld inhaken op een bepaald probleem waar iemand tegenaan loopt en een oplossing bieden voor betere resultaten. Uw producten en/of diensten kunnen daar natuurlijk een belangrijke bijdrage aan leveren. Tenslotte is het ook belangrijk om te werken aan uw geloofwaardigheid. Vraag niet zomaar lukraak naar persoonlijke informatie, maar heb respect voor uw doelgroep, maar probeer erachter te komen wat uw doelgroep zoekt of nodig heeft en haak daarop in. Een goede voorbereiding van telefonische verkoop is enorm belangrijk. Door u te verdiepen in uw doelgroep en u af te vragen wat deze nodig heeft, wordt het voor u een stuk gemakkelijker om bijvoorbeeld een afspraak in te plannen of een dienst/product te verkopen aan een prospect. Is het een wens van u dit te realiseren binnen uw bedrijf? Schakel dan Leadoo in.
Telefonische verkoop vormgeven in het Lead proces
Zit u met de handen in het haar en lukt het u maar niet om leads daadwerkelijk om te zetten in een daadwerkelijke verkoop van uw product? Waarom schakelt u dan geen professional in die u daarmee verder kan helpen en van de juiste adviezen kan voorzien? Of het nu gaat om het geven van professioneel advies of om de implementatie van software om uw doelgroep succesvol te bereiken, Leadoo draait er haar handen niet voor om. Waarom wacht u nog langer met het maken van een afspraak? Wilt u uw bedrijf uit het slob halen of wilt u marketingcampagnes binnen uw zaak nieuw leven inblazen? Schakel Leadoo in om u daarin te ondersteunen. Wij zien u graag bij ons op kantoor verschijnen, maar we kunnen natuurlijk ook bij u langskomen.
Schroom daarom niet om direct contact met ons op te nemen via telefoon of e-mail. De professionals van Leadoo staan u vriendelijk te woord en maken graag kennis met u.