Lead
Lead
Wat is een lead?
Volgens de definitie van Wikipedia is een lead een mogelijke nieuwe klant voor uw bedrijf. Een andere benaming hiervoor is een prospect of sales lead. Deze uit zich bijvoorbeeld in een aanvraag voor meer informatie over een product of dienst die u verkoopt. Prospects kunnen natuurlijk op verschillende manieren met u in contact komen. Tegenwoordig gebeurt dit veelal online, bijvoorbeeld via uw website of social media. Voor u is het een uitgelezen kans om hier slim mee om te gaan. Kansen dienen te worden benut en het is belangrijk dat een spoor die u wordt opgepikt dat door een prospect is uitgezet. Hoe efficiënter het leadproces binnen uw onderneming oppakt, hoe groter ook de kans dat uw bedrijf groeit en u niet langer onnodig veel geld uitgeeft aan marketing dat u niets oplevert. Wilt u dit lead proces optimaal vormgeven? U kunt hiervoor de hulp inschakelen van Leadoo. Als geen ander kennen wij het belang van een lead en wat er is nodig is om deze maximaal te benutten. We maken hiervoor gebruik van software. We geven u niet alleen advies, maar kunnen ook het implementatietraject vormgeven.

Het belang van een lead
Een lead is het belangrijkste bestaansrecht voor Leadoo. Dat is ook de reden dat we een uitgekiend proces hebben bedacht waarin de lead tot het maximale wordt benut met scores die veel hoger liggen dan bij andere bedrijven. Kansen dienen benut te worden en het is doodzonde als een prospect naar uw concurrent stapt. Het feit dat iemand uw website bezoekt, een E-book aanschaft of het contactformulier invult, zijn allemaal leads waar u iets mee kunt. Zonder dat u hier direct conclusies aan hoeft te verbinden, neemt dat niet weg dat hier kansen voor u liggen. Een stukje bewustwording en inzicht hierin zijn dan ook van groot belang. Als u zich hiervan niet bewust bent, kan dat het risico met zich meebrengen dat u inkomsten misloopt en dat is natuurlijk zeker niet de bedoeling. U bent tenslotte een bedrijf begonnen om deze te laten floreren. Of het nu gaat om iemand die u voor de eerste keer spreekt (koude leads) of iemand die al in uw klantenbestand aanwezig is (warme leads), beide doelgroepen verdienen uw aandacht. Vind u het prettig dat er hierin iemand met u meekijkt of meedenkt? Schroom dan niet om contact op te nemen met de consultants van Leadoo.
Lead proces met Leadoo
Een interessant spoor kan positieve gevolgen hebben voor uw onderneming. Een lead zelf levert natuurlijk niet direct iets op. Het doel is natuurlijk om er een betalende klant van te maken. Bovendien zou het helemaal gaaf zijn als een klant een ambassadeur wordt van uw onderneming. Een ambassadeur is de beste mond-op-mond reclame die een bedrijf kan hebben. Juist daarom is het belangrijk om geen kansen mis te lopen en actief met leads aan de slag te gaan die bij u binnenkomen. Een verzoek om informatie over een product of dienst dat u verkoopt, is voor u een uitgelezen kans om het beste van uzelf te laten zien aan een prospect. Naast effectief omgaan met leads, kiest u bij Leadoo ook voor een kostenbesparend bedrijf. Wist u dat 50 procent van uw marketingbudget weggegooid geld is? Waarschijnlijk weet u alleen niet welke 50 procent. Om hierin inzicht te krijgen en besparingen door te voeren op uw marketingbudget, plant u een afspraak in met onze professionals. U kunt het contactformulier invullen, ons een e-mail sturen of de telefoon pakken. Wij gaan graag met u in gesprek om de mogelijkheden te bespreken voor het maximaal benutten van leads binnen uw bedrijf.